blog programisty

Dev Blog #34 – „Podsumowanie 2017”

Witajcie piloci.
Po pierwsze, przepraszam, jeśli w ciągu ostatnich miesięcy odnieśliście wrażenie że jestem nieobecny. Jest wiele powodów mojej nieaktywności na forum, ale żadna z nich nie jest wart omawiania. Mieliśmy również niewielkie zmiany w zespole, ale już obsadziliśmy wolne stanowiska i ilość osób w zespole nie została zredukowana. Musimy teraz poświęcić trochę czasu, aby wszyscy się zgrali i przyspieszyli projekt.
W tym Dev Blog chcemy spojrzeć na ostatnie zmiany w protokole HTTPS i obsłudze przeglądarki, pomówić o rozwiązaniu logowania w kliencie, ze stron partnerskich oraz przyjrzeć się, co dalej w grze.

Dzisiejsze tematy to:

  • Ostatnie zmiany techniczne
  • Klient i www – wsparcie partnerów
  • HUD i modernizacja czatu
  • Zmiany w galaktyce

Ostatnie zmiany techniczne

Niedawno musieliśmy poradzić sobie z wieloma kwestiami technicznymi. Nastąpiła zmiana w całej firmie z http na https, a Mozilla zatrzymał wsparcia NPAPI w Firefoksie. Większość naszych użytkowników gra już za pośrednictwem klienta BSGO, więc ta zmiana nie dotknęła zbyt wielu. Niemniej jednak niektórzy gracze nadal polegają na wersji przeglądarkowej, szczególnie ci pochodzący z witryn partnerskich.
W ostatnich tygodniach rozwiązaliśmy większość napotkanych problemów jakie wystąpiły z powodu zmian w protokole https, a także problemów z systemem happy hour i loginem Facebook. Jest to również powodem kilku niedawnych poprawek „w tle” do gry. Łatki były dla was niezauważalne, ale klient musiał być poprawiony. W tych sytuacjach poprawki aktywowały się dopiero po restarcie klienta i ponownym wejściu do gry.

Klient i www – wsparcie partnerów

Jak wspomniano wcześniej, zespół pracuje nad rozwiązaniem dla graczy wchodzących do gry z witryn partnerskich, aby mogli grać w BSGO za pośrednictwem klienta.

Dwa tygodnie temu wprowadzono zmiany na stronie internetowej BSGO. Obejmują one nową formę przycisków. Od tej pory będziesz mieć trzy przyciski w przeglądarkach, które nadal mają wsparcie NPAPI („GRAJ w przeglądarce”,”KLIENT pobierz” oraz „GRAJ uruchom klienta”), dwa na wszystkich innych. Nowe rozwiązanie jest niezbędne, aby zapewnić partnerom możliwość gry za pomocą klienta.

Logowanie odbywa się nadal na stronie partnera, ale gracze są przesyłani do strony internetowej BSGO jako zalogowani. Tak samo jak poprzednio, ale odtąd można pobrać klienta, a przycisk „Graj uruchom klienta” zaloguje Cię do klienta, po zakończeniu procesu instalacji i aktualizacji. Oznacza to, że musisz logować się w witrynie i kliencie, ale możesz regularnie grać za pośrednictwem klienta jako użytkownik z witryny partnera.
W celu uniknięcia problemów z procedurą instalacyjną i logowania również aktualizujemy informację o witrynie / stronie pobierania.

Od tego momentu użytkownicy partnerów mogą pobierać i grać w kliencie, stosując nową procedurę.

Mając rozwiązanie dla klientów stron partnerskich, zbliżamy się do całkowitego wyłączenia wsparcia dla gry poprzez stronę www. Obecnie większość popularnych przeglądarek przestała obsługiwać niezbędny interfejs NPAPI. Ponadto Unity oficjalnie przestał wspierać własne webplayer z nowszymi wersjami.
Jak widać, przyszłość BSGO jest tylko w kliencie gry.

HUD i modernizacja czatu

To prowadzi nas do następnego tematu – Jak zmienią się doświadczenia z grą, gdy całkowicie przejdziemy na klienta. Cóż, oferuje on nam kilka nowych możliwości, zwłaszcza z wizualnego punktu widzenia. Chociaż kilka zespołów stopniowo dostosowywało HUD, obecnie przygotowujemy się do głównej przebudowy HUD jaka obejmie wszystkie jego elementy. Obecne rozwiązanie w rzeczywistości składa się z wielu różnych systemów interfejsów użytkownika, które nie są w stanie prawidłowo komunikować się ze sobą. Oprócz tworzenia błędów, uniemożliwia to wprowadzenie kilku funkcji jakie chcielibyśmy użyć.

HUD składa się z kilkudziesięciu elementów, takich jak:

  • Informacje o systemie
  • Postęp posterunku
  • Informacje o zawodniku i dywizjonie
  • Informacje o wrogach
  • Aktualizacje łupu i sektora
  • Menu systemowe
  • Przypisanie i śledzenie zdarzeń
  • Specjalne oferty
  • Statek i zdolności
  • Centralna nawigacja
  • Czat

To nie wszystko, ale to już mnóstwo informacji, które muszą być wyświetlane bez rozpraszania gracza i odciągania jego uwagi od obserwowania przestrzeni. Postanowiliśmy zacząć od jednej większej korekty, aby ułatwić późniejsze wprowadzanie zmian w menu podrzędnym.

W celu poprawy przejrzystości gry, usprawnimy wyświetlanie informacji i zredukujemy zbędne elementy. Po obejrzeniu paru kolejnych ilustracji (wersja ostateczna może się nieznacznie różnić), będziecie mogli zobaczyc w jakim kierunku zdążamy.

dev-blog 34 #1.jpg

Nowy styl HUD łączy w sobie kilka poprzednich rozwiązań, więc nie odczuje się radykalnych zmian. Większość nowych elementów jest półprzeźroczystych i wysuwanych, aby zapewnić jak najlepsze pole widzenia.

dev-blog 34 #2.jpg

Największą zmianą w porównaniu do poprzedniego HUD jest to, że przesunęliśmy informacje o graczach i wrogach na środek ekranu. Ponadto zaktualizowaliśmy informacje o DRADIS. Niektóre funkcje (takie jak leć za przyjaznym celem / trzymaj prędkość celu) zostaną przeniesione do nowego menu centralnego. Klikając prawym przyciskiem myszy na informacje o celu, wyświetlą się informacje jakie wcześniej mieliśmy dostępne z lewej strony, dodatkowo dołączymy wspomniane dwie komendy jakie były przy starym DRADIS.

dev-blog 34 #3.jpg

Ponadto okna dialogowe zostały podniesione i zmniejszone. Elementy z ofertami specjalnymi i wszelkie wyskakujące powiadomienia zostały dostosowane do nowych założeń wyświetlania. Dolny pasek z aktualnościami zostanie całkowicie usunięty.Większość informacji o ofertach specjalnych zostanie usunięta i włączona do konkretnych obszarów HUD

W następnym etapie, dzięki oczyszczonemu obszarowi „zaopatrzenia w trakcie walki” ułatwimy wybór amunicji jak i zakup materiałów eksploatacyjnych.

Na koniec, zdecydowaliśmy się zastąpić istniejące okno czatu. Pracujemy z zewnętrznym dostawcą usług, aby wdrożyć nowe narzędzie, co powinno poprawić ogólną komunikację w BSGO. Wygląd okna czatu w obecnym projekcie nie jest wersją finalną ponieważ nadal dyskutujemy o jego funkcjach. Poniżej zamieszczamy widok wyświetlający prawie wszystkie elementy nowego HUD. Oczywiście jest to przykładowa ilustracja pokazująca wyświetlanie się nowych elementów jednocześnie.

dev-blog 34 #4.jpg

Zmiany w galaktyce

Innym istotnym elementem korekt graficznych bazujących na kliencie jest to, że galaktyka BSGO zostanie zreorganizowana.

Zaczęliśmy od kilku mniejszych dostosowań do istniejących sektorów oraz dodaliśmy nowe sektory dla niektórych wydarzeń oraz z przeznaczeniem na otwartą przestrzeń. Od jakiegoś czasu planujemy też duże zmiany, które tylko klient pozwoli nam zrealizować.

Chcemy również zwiększyć skalę zmian. Nie chodzi tylko o zwiększenie jakości grafiki; Chcemy również rozwiązać kilka problemów związanych z rozwojem, z którymi gra się obecnie boryka.

Dzięki tym zmianom chcemy uzyskać solidny postęp w:

  • PVP (np. sektory PVP dla graczy o niskim poziomie)
  • Dystrybucja treści (mniej zdublowanych i zbędnych, więcej bardziej różnorodnych)
  • Poziomy wytrzymałości NPC (różne poziomy wytrzymałości w danym rejonie)
  • Postęp poziomu zagrożeń
  • Dystrybucja zasobów (w tym nowe zasoby do przetwarzania)
  • Zadania
  • Kontrola sektorowa

Podczas gdy niektóre z wymienionych funkcji nie będą częścią pierwszej fazy prac, będziemy przygotowywać się do wprowadzenie tych zmian na późniejszym etapie.
Aby to osiągnąć, większość istniejącego otwartego świata zostanie „usunięta” i zastąpiona nowym. Całkowita liczba sektorów pozostanie na obecnym poziomie.

Przeprowadzone z Exomera, Toah i Carillon testy, pokazały że nie możemy wypełnić ich poprawnie. Opiera się to na technicznym ograniczeniu i dotyczy ilości graczy jakim możemy pozwolić, aby walczyli w tych systemach. Dlatego będziemy polegać na rozmiarach większości innych systemów.
Poza tym planujemy skupić mapę galaktyk na regionach o określonych właściwościach, w tym konkretnych zasobach i warunkach, które będą miały wpływ na prowadzenie walki.
To na razie tyle, mam nadzieję, że podobał Ci się ten blog. Zapraszam do przesyłania nam waszych opinii na temat w/w tematów.

Oczekujcie na kolejne informacje dotyczące naszych obecnych prac.

 

Tobias_BP
Team Battlestar Galactica Online

źródło: forum BSGO

Leave a Reply